UN Paintant, 2005

UN Paintant

IF
IF
IF
IF
IF
IF
IF
IF
IF
IF
IF
IF
IF
IF
IF
NextGen ScrollGallery thumbnailNextGen ScrollGallery thumbnailNextGen ScrollGallery thumbnailNextGen ScrollGallery thumbnailNextGen ScrollGallery thumbnailNextGen ScrollGallery thumbnailNextGen ScrollGallery thumbnailNextGen ScrollGallery thumbnailNextGen ScrollGallery thumbnailNextGen ScrollGallery thumbnailNextGen ScrollGallery thumbnailNextGen ScrollGallery thumbnailNextGen ScrollGallery thumbnailNextGen ScrollGallery thumbnailNextGen ScrollGallery thumbnail

oil, silicone and solvent-based ink on canvas metal structure.
Galerie Thomas Schulte, Berlin, Germay
Sept. 30, 2005-Dec. 30, 2005

“…The subject of these works…is a questioning, expansion, and radicalization of painterly visual worlds and indeed the concept of painterly representation in itself. To this end, from the beginning of his career he had engaged in extreme approaches and changes to the pictorial support in its autonomy, dividing, segmenting, re-casting it into the three-dimensional, or using gigantic formats, sometimes filling an entire landscape…U.N – Paintant continues this technique. Here, Marcaccio completely dissected an image into its individual elements, and copied these components as in a sewing pattern. He then cut these out, modeled it in three dimensions, thus constructing an original spatial environment. This results in a “quasi-sculptural paintant” that stretches across the rooms of the gallery, revealing numerous layers of representation that can be experienced simultaneously…”

Thomas Schulte Press release
http://www.kunstaspekte.de/index.php?tid=16877&action=termin

“…Esta obra es parte de un nuevo tipo de pintura plegada tridimensional que e llamado: tela estructural.
Su funcion es tratar de modelar en espacio tridimensional una tela o piel pictorica que se auto sostiene y que no se cierra en si misma como escultura objeto. Que usa las caracteristicas de objetividad, pero que no tiene masa. Siendo una topografia foto- picto-informante.

Esta metodologia, avanza un concepto mas sofisticado de pintorialidad tridimensional, alternativa al objeto pintado, encontrado o perdido…el collage y la pintura como masa escultorica.

Las telas estructurales son mas bien trabajo de sastre rigido. Tienen mas que ver con estudios topograficos y de desplegado y plegado de informacion, utilizados en el mapeado de poligonos en programas digitales de video game y animacion.

Esta configuracion tiene como sujeto el asesinato de un funcionario de las naciones Unidas en su escritorio. La obra es un conjunto de pasajes foto-pictoricos que nunca completan la escena y cambian con cada diferente punto de vista. El sentido atmosferico prevalece mas que el objetual…”

Fabian Marcaccio