Conjecto Mexico SAPS, 2010

“Conjecto-Mexico,” 2010

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Pigment inks on vinyl sign material, oil, silicone and polymers.
w. 20m x h. 5m

“For the Siqueiros Hall of Public Art, Marcaccio uses the space originally assigned for Maternidad and Mural para una escuela en el Estado de México, 1971 – 1973, -murals produced by David A. Siqueiros which are currently being restored- and projects a paintant that divides the cubic spaces into dynamic triangles by means of a diagonal support with images and material. With-ject Mexico is proposed as a visual dichotomy that echoes Siqueiros’ work in a spatial, formal and ideological sense, which shoring up various forms of territoriality that have to do with the altered body, organic material and a sinister abstraction of various signs of the media’s power.

Fabián Marcaccio proposes his mural as “an action painting for the participant” that encourages “thinking in a pictorial time-space” and promotes a combination of spatial approaches and experiences denoting the complexity of the pictorial object…”

SAPS, Sala Arte Publico Sigueiros, Mexico

http://www.saps-latallera.org/saps/?p=880&lang=en

http://www.saps-latallera.org/saps/?p=880

“…Esta obra diagonal fue comisionada para la sala de Arte publico Siqueiros. Dialoga de forma critica con el legado de el muralismo y en particular con el mural: retrato de la burguesia de Siqueiros.

Independiente de la paredes, el pintante traza una linea diagonal, dividiendo la sala en dos triangulos dinamicos. Con sus 4 metros de alto, la obra separa como la pared fronteriza entre Mexico y USA. Salvo por su semi transparencia y su metro de un lado para circulacion.

Desarrolla como tema la violencia generada o narco-war. Mas figural de un lado, como una especie de cicatrizada, demoselie de Avignon mediatica y mas abstracta del otro, con una fritura semiotica de ideologias en reorganizacion.

El material se da desde una casi transparencia que permite ver a los espectadores mirando del otro lado, en gradaciones cambiantes hasta islas de material exageradamente textural.

Un gran numero de micro composiciones se observan con una inspeccion mas cercana. Estas van apareciendo sin cortes, absorbidas entre si en la macro composicion…”

Fabian Marcaccio