Confine Paintant, 2003

Confine Paintant (Destroyed), 2003

IF
IF
IF
IF
IF
IF
IF
IF
IF
IF
IF
IF
IF
IF
NextGen ScrollGallery thumbnailNextGen ScrollGallery thumbnailNextGen ScrollGallery thumbnailNextGen ScrollGallery thumbnailNextGen ScrollGallery thumbnailNextGen ScrollGallery thumbnailNextGen ScrollGallery thumbnailNextGen ScrollGallery thumbnailNextGen ScrollGallery thumbnailNextGen ScrollGallery thumbnailNextGen ScrollGallery thumbnailNextGen ScrollGallery thumbnailNextGen ScrollGallery thumbnailNextGen ScrollGallery thumbnail

Pigmented ink on canvas, silicone, poly-optic resins, oil, wood and metal
Dimensions: 2m x 90m
Original Site: Triennial for Art by the Sea, Seascape in Confrontation, Beaufort, Belgium
http://www.beaufort03.be/

Confine Paintant was installed in 2003 on the seaside in Ghent, Belgium. Confine follows the parallel line of the horizon and becomes a media-scape territoralized on a landscape. It unfolds across its own referent. The piece was 300 meters long, consisting of undulating 2-sided panels 1 meter high that moved from the beach into the sea. The line is broken into 9 parts, allowing the viewer to zig zag through the piece while getting glimpses of the horizon line. More than an object to be seen, the viewer experiences it in a series of episodic visual chapters. The flow of these images from one to the next is a materialized film pan and the curved structure of the piece makes a total viewing impossible, activating the peripheral as well as the central vision.

“…Esta obra es posiblemente un paisaje panoramico que trata de no eclipsar el panorama pero se extiende con el.

Una marina en su lugar de origen. Que se despliega paralelo al horizonte, y el movimiento de las mareas. Un media-scape que se territorializa en un landscape.

Comisionada para una zona costera, la obra se extiende unos 300 metros por la playa.

Siendo solo 1 metro de alto, para enfatizar la composición horizontal, direccional y no perturbar o dividir el sitio. La misma consta de numerosos cortes o pasajes cada 20 metros para la libre re-edicion y circulacion de los espectadores.

La pieza ofrece un ir viendo en capitulos visuales. Un paneo que se ba mostrando en asociaciones, transiciones, temas y variantes sobre diferentes concepciones del confin: La costa como limite final o principio, como espacio de libre reflexion, como linea de defensa, como medio ambiente en crisis etc.

Esta obra es un buen ejemplo de panorama en el panorama y de vagabundeo visual en “plain air”…”

Fabian Marcaccio